Tuesday, June 23, 2009

Tok garu Nik Ajis telah mengumumkan tiada perpaduan Melayu antara Pas dan UMNO. Sebelum ni pun, Nik Ajis dah laungkan, tidak ada sebarang rundingan berasaskan perpaduan Melayu tapi kalau ada perpaduan pun berasaskan Islam. Yakni, tidak pada perpaduan Melayu dan ya kepada perpaduan Islam. Itu menurut Nik Ajis.

Nik Ajis tak sedar diri yang dia tu orang Melayu dan dia tak pernah pun dia Melayu. Sebabtu la Nik Ajis tak pernah nak pakai baju Melayu, yang dia duk pakai pun hanyala jubah dan serban besar bak busut atas kepala. Kenapa dia duk pakai macam tu?

Oh Tok Garu, buanglah serban besar bak busut diatas kepalamu itu jika kamu takut nak laksanakan hukum dan undang - undang Islam seperti yang anda laungkan tu. Anda lebih takutkan Anwar Ibrahim dan DAP lagi dari nak memperkasakan perpaduan Melayu - Islam. Anda lebihkan menjaga periuk nasi sendiri daripada perpaduan.

Nik Ajis, malukah anta mengaku sebagai seorang Melayu? Oh, penulis rasa malu ada pemimpin sebangsa dengan penulis yang malu sangat nak mengaku bangsanya sendiri. Oh, Tok Garu. Nanti, tukarlah status Bumiputera dalam kad pengenalan anda dan tukarlah bahasa sekali ya. Sebut ISLAM betul - betul, jangan sebut ISLE!

Akhir sekali apa yang dapat dirumuskan disini:
  • Tok Garu Nik Ajis takutkan Anwar Ibrahim demi menjaga karier politik sendiri.
  • Anwar tunjang Pakatan Rakyat cerminan Dajjal di muka bumi ini. Apa yang Anwar seru, semua tak baik. Tidak pada perpaduan, tidak pada Islam dan semuanya tidak. Dia hanya cakap YA berkaitan kejahatan. Adakah benar?
  • Pemimpin PR (Anwar, Guan  Eng, dll) naik menjadi pemimpin besar dan kerjasama PR tertubuh atas PERPECAHAN dan PERBALAHAN orang Melayu. PRU12 dah menunjukkan Melayu dah pecah belah. 
  • Pemimpin Pas (Hj Hadi) takut nak suarakan dan tak tegas dalam pendiriannya. Mula - mula pelawa nak perpadu dengan UMNO, tapi bila Nahkoda Nyanyuk parti sendiri menyalak bak anjing kena jolok punggungnya tu melenting, beliau diam membisu. Benarlah orang kata, presiden Pas memang macam tunggul.

No comments: